بهبود ایمنی صاعقه گیرهای مخازن ذخیره سازی نفت
دی ۹, ۱۳۹۵
توصیه API
دی ۹, ۱۳۹۵

رعد و برق درایو و مشاوران، Inc. – 7

الیپس – صاعقه گیر الیپس –صاعقه گیر الیپس- فروش صاعقه گیر الکترونیکی الیپس – صاعقه گیر الکترونیکی الیپس- Ellips - امگا - فروش صاعقه گیر الکترونیکی امگا - صاعقه گیر الکترونیکی امگا - صاعقه گیر امگا – OMEGA - لیوا - صاعقه گیر لیوا - فروش صاعقه گیر الکترونیکی لیوا - صاعقه گیر الکترونیکی لیوا – Liva - فروش صاعقه گیر SK3 – SK3 - صاعقه گیر SK3 صاعقه گیر- انواع صاعقه گیر - فرانکلین - صاعقه - روش جذب صاعقه - اجرای صاعقه گیر- فروش صاعقه گیر کلاس حفاظتی صاعقه گیر- فروش صاعقه گیر الکترونیکی - برقگیر- صاعقه گیر الکترونیکی- صاعقه گیر خازنی - انواع صاعقه گیر – سیستم صاعقه گیر- تجهیزات صاعقه گیر – قفس فارادی – گوی غلتان – تست صاعقه گیر – مشخصات سیستم صاعقه گیر – صاعقه گیر الکترونیکی - سیستم ارت صاعقه گیر - تجهیزات ارتینگ- سیستم ارتینگ - چاه ارت- احیای سیستم ارتینگ- ارتینگ - چاه ارت آسانسور- مشاوره و نظارت در زمینه سیستم های صاعقه گیر و ارتینگ - برقگیرهواپیما- صاعقه گیر هواپیما - احداث چاه ارت- اتاق عمل- ارتینگ- الکتریسیته ساکن- ارتینگ اتاق عمل- اجرای ارت اتاق عمل-چاه ارت - اجرای چاه ارت – لوازم چاه ارات - اتصال زمین - مشخصات چاه ارت - محاسبه آنلاین چاه ارت - نحوه احداث چاه ارت - هم بندی سیستم ارت- هم بندی در آسانسورها- سیستم ارتینگ، هم بندی - جوش کدولد-پودر جوش -قالب گرافیتی کدولد - صاعقه - اصول عملکرد صاعقه گیر- محدوده حفاظت صاعقه گیر- سرج ارستر- اسپارک گپ- ارستر- مشاوره،طراحی،نظارت و اجرای سیستمهای صاعقه گیر و ارتینگ - فروش اقلام چاه ارت - کاتالوگ صاعقه گیر

بهبود رعد و برق ایمنی از مخازن نفت ذخیره سازی، اکتبر ۲۰۰۹ کپی رایت ۲۰۰۹ LEC، شرکت
۴- مخازن بزرگ معمولا خارج از دور چند اینچ است. اگر یک مخزن است برای برخی از دلیل کشیده است، شنت خواهد شد به دور از پوسته کشیده در بعد طولانی از مخزن. شکل ۶ را مشاهده کنید.

شکل ۶: شنت ساخت تماس با خارج از گرد مخزن شل
تست های شخص ثالث مستقل، در همکاری با API و موسسه انرژی در انگلستان انجام، نشان داده است که قوس در رابط شنت پوسته تحت تمام شرایط رخ خواهد داد. مهم نیست اگر شنت تمیز یا کثیف، جدید یا قدیمی، نادیده گرفته و یا به خوبی نگهداری می شود. همچنین مهم نیست که اگر دیوار پوسته داخلی تمیز، زنگ زده، رنگ و یا پوشش داده شده است. قوس در تمام شرایط رخ خواهد داد. شکل ۷ را ببینید.
شکل ۷: آزمون ضربه الکتریکی شنت به دیواره مخزن شبیه سازی شده.
قوس را می توان بین شنت و دیوار مخزن داخلی تحت تمام شرایط انتظار می رود، یا نه شنت بالاتر از سقف و یا غوطه ور هستند. اگر شنت بالاتر از سقف هستند،
رعد و برق درایو و مشاوران، Inc. – 8 –
بهبود رعد و برق ایمنی از مخازن نفت ذخیره سازی، اکتبر ۲۰۰۹ کپی رایت ۲۰۰۹ LEC، شرکت
محل قوس در بدترین مکان ممکن است: در یک کلاس من بخش من محل که ممکن است غلظت بالایی از بخار سوخت و هوا است.
۲- گردشگاهی
راه دیگر برای ایجاد پیوند سقف پوسته است که تکیه بر گردشگاه از بالای پوسته به سقف. تقریبا تمام است FRT یک گردشگاه یا نردبان با انتهای فوقانی متصل به لبه مخزن، و از سوی دیگر پایان پایین تر سوار بر ریل نصب شده به سقف. شکل ۸٫ به عنوان سقف شناور را افزایش می دهد و می افتد، پایان پایین تر از حرکت گردشگاه بصورت شعاعی به برای تغییر در ارتفاع سقف را جبران کند.
کیفیت اتصال الکتریکی از طریق راهرو سوال برانگیز است. انتهای فوقانی گردشگاه لولا پیچ است و موضوع را به لقی، خوردگی و رنگ است. اتصال الکتریکی در پایان پایین تر یک اتصال از طریق فشار تنها دو چرخ سوار بر ریل است. این اتصال نیز به خوردگی و رنگ.
شکل ۸: گردشگاهی در FRT
۳- سقف شل پیوند کابل
روش سوم برای ایجاد یک پیوند سقف پوسته است که نصب یک کابل اتصال بین بالای پوسته و وسط سقف. این کابل معمولا ۲/۰ تا ۲۵۰ MCM هادی اندازه. کابل اتصال سقف پوسته به طور معمول به بالای لبه در نزدیکی بالای گردشگاه، به حالت تعلیق در پایین راهرو متصل است، و متصل به مرکز سقف. کابل باید به اندازه کافی بلند به جای سقف در پایین ترین موقعیت آن باشد.
به عنوان مثال، برای یک ۲۰۰ پا (۶۱ متر) مخزن قطر ۵۰ فوت (۱۵٫۲ متر)، کابل باید حداقل ۱۱۲ فوت (۳۴ متر) طول برای رسیدن به مرکز سقف زمانی که مخزن خالی است باشد. اگر چه در ۶۰ هرتز این کابل خواهد امپدانس کم دارند، در فرکانس های رعد و برق این کابل خواهد امپدانس بسیار بالایی دارند. بنابراین، در طول حوادث رعد و برق هزاران نفر از
رعد و برق درایو و مشاوران، Inc. – 9 –

بهبود رعد و برق ایمنی از مخازن نفت ذخیره سازی، اکتبر ۲۰۰۹ کپی رایت ۲۰۰۹ LEC، شرکت
آمپر برق ممکن است جریان در سراسر مخزن، امپدانس کابل اتصال سقف پوسته بیش از حد بالا برای جلوگیری از قوس پایدار در شنت است.
پاسخ API
از آنجا که از شیوع بالای مربوط رعد و برق آتش سوزی مخزن، موسسه نفت آمریکا (API) با تشکیل یک کمیته فنی برای بررسی علت این آتش سوزی، ارزیابی طرح مخزن و ارسال نامه استاندارد به زور تغییرات در شیوه های ذخیره سازی نفت خام برای کاهش یا حذف رعد و برق مرتبط آتش سوزی مخزن. این کمیته تمام متغیرهای که به آتش سوزی مخزن مربوط به رعد و برق، از جمله حفاظت از اعتصاب مستقیم، پایه، اتصال، و غیره این کمیته همچنین با شرکت در آزمون (Culham الکترومغناطیس و رعد و برق آموزشی ویبولیتین، از آکسفوردشایر، بریتانیا) به قرارداد مشارکت را مورد بررسی قرار انجام پژوهش به کارگردانی در شناور مخازن سقف. این API تست حمایت ثابت کرد که شنت خواهد تحت هر شرایط گاز و قوس الکتریکی، که آیا آنها تمیز، کثیف، زنگ زده، به خوبی نگهداری، و غیره، و به هشدار رسمی زیر از API [کد عکس منجر شده است. ۵]:
میانگین پستها در طول NFPA 780 (رعد و برق حفاظت از کد)، شنت مورد نیاز برای شناور مخازن سقف بالاتر از مهر و موم در ۳ متر (۱۰ فوت) فاصله در اطراف محیط مخزن نصب شده است. هدف از این شنت است که به ارائه یک مسیر رسانا از سقف مخزن به دیواره مخزن. تست های انجام شده برای RP API 545، “حفاظت از رعد و برق برای مخازن زمین بالاتر از انبار”، گروه کار نشان داده اند که این شنت می توانید دوش از جرقه در طول حملات روشنایی تولید کند. اگر فاصله بین مهر و موم و دیواره مخزن در طول اعتصاب رعد و برق وجود دارد و اگر یک مخلوط قابل اشتعال وجود داشته باشد، یک آتش سوزی مخزن می گردد.
سایر یافته های کلیدی این برنامه آزمون شامل موارد زیر است:
۱- جزء سریع سکته مغزی رعد و برق بود اشتعال بخارات قابل اشتعال ایجاد نمی کند، در حالی که جزء مدت زمان طولانی نه تنها سبب احتراق. [مرجع. ۶] جزء سریع سکته مغزی رعد و برق بیش از حد کوتاه است و انرژی بیش از حد کمی به آتش بخارات قابل اشتعال.
۲- هادی بای خواهد اجزای مدت زمان متوسط ​​و طولانی از سکته مغزی رعد و برق ادامه می دهند. [مرجع. ۷] اگر این قطعات اجازه داده شد تا در ادامه به طریق شنت جریان، پایدار، قوس خطرناک خواهد در شنت، که می تواند هر بخارات قابل اشتعال در حال حاضر آتش رخ می دهد.

<br/>

نیرو ایستا

نماینده صاعقه گیر الکترونیکی : امگا-Omega – الیپس- Ellips- لیوا – Liva- SK3- کانتر شمارنده صاعقه گیر فونیکس –   Phoenix

تلفن های دفتر : ۷۷۴۴۹۸۹۰- ۷۷۴۴۹۷۷۰- ۷۷۴۴۹۷۱۱           فکس : ۷۷۴۵۰۵۰۳

تلفن های فروشگاه : ۳۳۹۸۸۶۷۸- ۳۳۹۸۸۳۵۹- ۳۳۹۸۸۳۵۶      فکس : ۳۳۹۹۹۲۴۸

elepower2007@yahoo.com

www.niroista.com   www.iranlightning.com